اگر قصد پخش تراکت در اصفهان را دارید، از این ابزار رایگان استفاده کنید:

سوالی دارید یا ترجیح می‌دهید مستقیم پیام دهید؟ از طریق واتساپ در خدمت شما هستیم

تقسیم بندی بر اساس جنس کاغذ

راهنما: تحریر همان کاغذ معمولی است، گلاسه براق، کتان بافت دار و کرافت هم کاغذ قهوه‌ای رنگ است.

تحریر

گلاسه

تراکت کتان

کتان

به زودی

تراکت کرافت

کرافت

به زودی

تقسیم بندی بر اساس سایز 

تقسیم بندی بر اساس نوع چاپ ( رنگی یا تک رنگ)

راهنما: تمامی موارد به صورت چاپ افست با کیفیت عالی و درجه یک انجام می‌شود.

چاپ تمام رنگ

سیاه و سفید

آبی و سفید

سایر دسته بندی‌ها

راهنما: در این قسمت می‌توانید با توجه به هدف خود از چاپ تراکت، بهترین دسته بندی را انتخاب کنید.

بهترین تراکت برای پخش بین منازل کدومه؟

بهترین تراکت برای پخش بین عابر کدومه؟

ارزان‌ترین‌ها

محبوب‌ترین‌ها

چاپ فوری

مناسب افتتاحیه

اطلاعات بیشتر…

طراحی و چاپ تراکت

هزاران تراکت زیبا و چشم نواز وجود دارند که فروش نکرده‌اند. این به این دلیل است که تبلیغات به منظور فروش است نه ارائه یک اثر هنری.

آیا شما می‌خواهید که مشتری تراکت شما را قاب بگیرد یا فروش شما بالا برود؟ بنابراین طراحی غلط تراکت توسط افرادی که تخصصی در تبلیغات ندارند، می‌تواند موجب ناامیدی شما از تبلیغات شود و فروش شما را کاهش دهد.

راه حل این است که وظیفه طراحی و چاپ تراکت در اصفهان را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید.

ما در پرگرافیک به شما کمک می‌کنیم تا تجربه‌ای خوب از طراحی و چاپ تراکت در اصفهان داشته باشید.

اکثر تراکت‌ها جنس یکسانی دارند، فضای یکسانی را اشغال می‌کنند . حاوی متن و تصویر هستند. اما همه آن‌ها یک نتیجه را به همراه ندارند.

یکی از کلیدهای موفقیت در افزایش بازخورد از چاپ تراکت در اصفهان، طراحی اصولی و خوب است. تا اینجا 50 درصد راه طی شده است. کلید دوم پخش تراکت دقیق در زمان و مکان مناسب است.

یک تراکت از چهار قسمت اصلی عنوان، تصویر، متن، نشانی و قسمت‌های دیگر مثل تخفیف تشکیل می‌شود.

خوانندگان اول به تصویر نگاه می‌کنند، بعد تیتر و بعد متن. پس این عناصر را می‌توان به ترتیب قرار داد و طبق عادت مغز و چشم عمل کرد.

به طور میانگین تیترهای زیر تصویر، 10 درصد بیشتر از تیترهای بالای تصویر خوانده می‌شوند.

عنوان یا تیتر

به طور متوسط مردم عنوان‌ها را 5 برابر بیشتر از متن آگهی تراکت مطالعه می‌کنند.

چه عنوان‌هایی خوب هستند؟

  • قول یک منفعت را به خواننده بدهد. (مثلا خلاصی از جوش‌های صورت)
  • حاوی خبر باشد: آگهی‌ها و تراکت های حاوی خبر 22 درصد بیشتر در ذهن خوانندگان می‌ماند. اگر خبر مهمی دارید آن را با صدای بلند در عنوان اعلام کنید.
  • از نام محصول خود در عنوان استفاده کنید.
  • به جای کلی گویی، اشارات مستقیم و جزئی کنید.
  • اگر عنوان را داخل نقل قول بگذارید، میزان یادآوری 28 درصد بیشتر می‌شود.
  • اگر محلی تبلیغ می‌کنید، می‌توانید نام شهر یا منطقه را در عنوان تراکت بیاورید.
  • از نوشتن عناوین زیرکانه و دوپهلو بپرهیزید.

تصاویر

  • تصاویری که نتیجه نهایی استفاده از محصول را نشان می‌دهند، برای خواننده جذابیت بیشتری دارند. مخصوصا تصاویر قبل و بعد از استفاده.
  • عکس واقعی از تصاویر غیرواقعی و نقاشی تاثیرگذارتر است. اما اگر به دلیل نحوه چاپ (مثلا چاپ سیاه و سفید با دستگاه ریسو) عکس واقعی خوب چاپ نمی‌شود، از تصاویر خطی محصول استفاده کنید.
  • درصورت امکان، تصویر باید مزیت ذکر شده در عنوان را نمایش دهد.

متن

این‌که متن تراکت شما را بخوانند به دو چیز بستگی دارد.

اول اینکه چند نفر به نوع کالا یا خدمت شما علاقه مند هستند. مثلا در مورد آگهی‌های موارد غذایی خانم‌ها متن آگهی را بیشتر از آقایان می‌خوانند.

و مورد دوم اینکه چند نفر به واسطه عنوان و تصاویر جذب شده‌اند و به مرحله متن تراکت رسیده‌اند. به طور میانگین خوانندگان متن 5 درصد هستند. این رقم ممکن است کم به‌نظر بیاید اما درصورت بازدهی برای شما سودآور خواهد بود.

نکاتی که به شما کمک می‌کند تا متن بهتری بنویسید:

  • جملات کوتاه بنویسید و از عبارات دشوار پرهیز کنید.
  • اشکالی ندارد که به زبان روزمره مردم بنویسید.
  • کلی گویی نکنید. با جزئیات و رک و پوست کنده بگویید محصول به چه درد شما میخورد. به هرحال شما باید مطالب مهم خود را در آگهی بیاورید، چه بخوانند و چه نخوانند. اما اگر بخوانند شانس متقاعد کردنشان بیشتر می‌شود. درضمن اگر انتظار دارید خواننده برای محصول شما مبلغ زیادی بپردازد، باید کامل و با جزئیات صحبت کنید.
  • از صفات عالی پرهیز کنید. ( مثلا ما در جهان بهترین هستیم)
  • از گواهی کارشناسان معتبر در آگهی استفاده کنید.
  • بهتر است که قیمت را ذکر کنید.

تخفیف

می‌توان با جرئت گفت اکثر خوانندگان تراکت بعد از عنوان دنبال تخفیفات شما می‌گردند. بنابراین اگر طرح تخفیفی دارید آن را در معرض دید قرار دهید.

شعار

شعار جمله یا عبارتی است که در آگهی در زیر نام شرکت ظاهر می‌شود. شعار باید پیام اصلی تراکت را در یک جمله جمع بندی کند.

در طراحی و چاپ تراکت در اصفهان، زمانی از شعار استفاده کنید که خاصیت منحصر به فرد محصول را بتوان در یک جمله جذاب جمع بندی کرد. در غیر اینصورت از شعار خودداری کنید.

اگر متن شما طولانی نیست می‌توانید از چاپ تراکت دورو صرف نظر کنید. چرا که هزینه چاپ تراکت دورو بین 30 تا 50 درصد از هزینه چاپ تراکت یک رو بیشتر است.

شما می‌توانید برای چاپ تراکت در اصفهان، این هزینه را صرف چاپ تعداد بیشتری تراکت کرده و ابعاد تبلیغات خود را وسیع‌تر کنید.

اگر یک آگهی موفقیت آمیز بوده باید تکرار شود. شما برای یک گروه ثابت تبلیغ نمی‌کنید بلکه همواره افراد جدیدی قدم به بازار می‌گدارند و صدای خود را باید به گوش آن‌ها هم برسانید.

اما آیا باید به چاپ تراکت در اصفهان تا ابد ادامه دهیم؟ خیر، تا آن‌جایی ادامه دهید که آگهی خاصیت خود را از دست نداده باشد و کار کند.

چون ما نباید از کسی انتظار داشته باشیم که سرمایه‌های خود را بر روی حس و درک شخصی ما شرط بندی کند.

نمونه کارهای طراحی و چاپ تراکت پرگرافیک

چاپ تراکت سیاه سفید
چاپ تراکت تیراژ پایین
چاپ تراکت فوری
طراحی تراکت a5
چاپ تراکت ارزان
طراحی تراکت رایگان
چاپ تراکت a6
چاپ تراکت تیراژ بالا
طراحی تراکت حرفه ای

چاپ تراکت در اصفهان یکی از خدمات اصلی پرگرافیک است. البته این به این معنا نیست که ما در پرگرافیک، خدمات چاپ تراکت را فقط و فقط در اصفهان انجام می‌دهیم و شهرهای دیگر نمی‌توانند سفارش دهند.

به دلیل این‌که شعبه اصلی پرگرافیک در شهر اصفهان قرار دارد، افرادی که در اصفهان ثبت سفارش انجام دهند، امکان تحویل حضوری دارند اما کلیه سفارشات چاپ تراکت در شهرهای دیگر با تیپاکس و به صورت پس کرایه ارسال می‌شود.

در ادامه به تعدادی از سوالات متداول شما در زمینه چاپ و پخش تراکت پاسخ داده‌ایم.

سوالات متداول چاپ و پخش تراکت:

چه سایزی از تراکت برای چاپ بهتره؟

به طور کلی بخواهیم بگوییم، تراکت‌ها در سه سایز آ4، آ5 و آ6 وجود دارند. اگر سایزها را نمی‌شناسید، احتمالا با سایز آ4 آشنا هستید، می‌توانیم اینطور بگوییم که سایز آ5 دقیقا نصف آ4 است ( انگار که کاغذ آ4 را از وسط تا کرده باشید) و آ6 هم نصف آ5 ( یعنی کاغذ آ4 را دوبار تا کرده باشید)

اول از همه باید هدف خودتان از چاپ تراکت را مشخص کنید. بعضی از افراد هدفشان پخش تراکت و جذب مشتری جدید است، خب در این صورت بهتر است نکاتی را لحاظ کنید.

باز در این صورت باید بدانید پخش تراکت انواعی دارد، مثل پخش بین منازل و مغازه یا مستقیم در دست عابران.

برای این‌که بدانید چه تراکتی مناسب شماست، ما هر کدام از این روش‌های پخش را در یک مقاله جداگانه توضیح داده‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست:

مقاله پخش تراکت در بین منازل

مقاله پخش تراکت مستقیم در دست عابرها

اما حالا که تا اینجای راه آمده‌اید، بگوییم که اگر هدفتان از چاپ تراکت، پخش کردن آن است، بهتر است سایز آ5 یا آ6 را انتخاب کنید و از کاغذهای سبک و البته چاپ دو رو استفاده کنید.

اما اگر هدفتان این است که تراکت‌ها را در مغازه یا دفتر خود قرار دهید که هر مشتری که آمد آن را مطاله کند یا بردارد، آ4 یا آ5 بردارید!


تراکت رنگی بهتره یا سیاه و سفید؟

اگر هدفتان از چاپ تراکت اطلاع رسانی سریع مثل استخدام یا یک اطلاعیه‌ای است که باید به صورت همگانی با تعداد زیادی پوشش داده شود، تراکت سیاه و سفید می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

در واقع اگر طراحی شما متن محور است و نیازی به تصاویر ندارد، برای صرفه جویی در هزینه، می‌توانید تراکت سیاه و سفید چاپ کنید.

البته این را هم بگوییم که تراکت‌های ما چه رنگی باشد و چه تک رنگ، با دستگاه افست باکیفیت درجه یک چاپ می‌شوند. پس اگر جایی در بازار دیدید که تراکت سیاه و سفیدشان از ما ارزان‌تر است تعجب نکنید، چون آن‌ها با دستگاه ریسو چاپ می‌شوند که کیفیت چاپ کمتری دارد.

اگر متنی که برای چاپ تراکت انتخاب کرده‌اید، نیاز به دیزاین و همراه شدن تصاویر دارد، چاپ تراکت رنگی را در اولویت قرار دهید.

لازم به ذکر است که تراکت‌های رنگی ما در دو جنس گلاسه و تحریر وجود داردند. تحریر کاغذ معمولی است و گلاسه براق تر و با گرماژ بالاتر و البته هزینه کمی بیشتر.


چاپ تراکت تعداد کم در اصفهان

حداقل تعداد سفارش چاپ تراکت در پرگرافیک 500 عدد است. و البته فراموش نکنید قبل از سفارش به قیمت تیراژهای بالاتر مخصوصا هزارتا هم نگاهی داشته باشید.

از آن‌جایی که با افزایش تعداد چاپ، تخفیف تصاعدی لحاظ می‌شود، صرفه اقتصادی با تیراژ بالاتر است.

مخصوصا بین 500 تا و 1000 تا تراکت، اختلاف قیمت زیادی وجود ندارد.