طراحی لوگو با پرگرافیک
اگه به لوگو نیاز دارین، میتونین روی ما حساب کنین! 🙂
طراحی لوگو برای باشگاه بدنسازی
امروزه اهمیت تناسب اندام وسلامتی بر هیچکس پوشیده نیست. با افزایش علاقه مندان به تناسب اندام، فعالیت های متنوعی در باشگاه های بدنسازی به وجود آماده است. فعالیت باشگاه های بدنسازی در عین تخصصی تر شدن گسترش بیشتری پیدا کرده است.
اکنون ما مراکز تناسب اندام 24 ساعته، سالنهای ورزشی مختص بانوان، کراس فیت، سالنهای مخصوص پرورش اندام، ایروبیک و حتی کلاس رقص داریم.
اگر در حال افتتاح یک باشگاه ورزشی هستید، برای جذب مشتری مناسب، به لوگوی مناسب نیاز دارید. قطعا در شهر شما سالن های ورزشی و بدنسازی زیادی وجود دارد. همه آنها لوگوی خود را دارند. لوگوی شما باید به مشتریان شما نشان دهد که باشگاه شما چه فعالیتی را دنبال میکند.
در ادامه توضیح میدهیم که طراحی لوگو باشگاه بدنسازی چه ویژگیهایی باید داشته باشد.
القای قدرت در لوگوی باشگاه بدنسازی و پرورش اندام
برای بسیاری از علاقه مندان به پرورش اندام مخصوصا آقایان، تمرکز ورزش روی ایجاد بدنی قوی تر و تولید قدرت بیشتر است. اگر باشگاه شما روی قوی و قدرتمند کردن افراد متمرکز است، به استفاده از تصاویر لوگو که نشان دهنده این ویژگی ها است فکر کنید.
برخی از نمونه های لوگوهای خوب داری نماد دمبل، وزنه های سنگین و حتی موارد خلاقانه ترو عجیب تر مثل سر نیزه، تبر یا حتی چیزهایی مثل دو برابر شدن جمجمه به عنوان وزنه ورزشی هستند!
باشگاه هایی که بیشتر رویکرد ایبروبیک، رقص و تناسب وزن دارند
البته شاید این موارد به صورت خدمات فرعی در اکثر باشگاه های بدنسازی دیده شود اما به هرحال اگر رویکرد بیشتری برای ورزش های شادی آور و سلامتی مخصوصا برای بانوان دارید این قسمت از مقاله میتواند برای شما مفید باشد.
بنابراین شما میتوانید به جای استفاده از عناصر زمخت و سنگین القای کننده ی قدرت، از عناصر انرژی مثبت استفاده کنید. در این حالت لوگوی شما میتواند دارای رنگ های روشن و نشاط آور باشد.
با این لوگو شما به مشتریان خود میفهمانید که درواقع ورزش کردن فقط به معنای حجیم تر کردن بدن نیست. هرکسی که به دنبال سبک زندگی سالم است میتواند در این باشگاه نام نویسی کند.
لوگوهایی با رنگ سبز و آبی میتواند انتخاب مناسبی باشد.
لوگوهایی که از افراد تازه کار استقبال میکنند
ممکن است بسیاری از افراد با هیکل و ظاهر معمولی پس از دیدن یک لوگو با نمادی از آقای بسیار قوی و با عضلات حجیم، به این فکر کنند که تمام افرادی که در باشگاه هستند به این شکل هستند و اعتماد به نفس خود را برای ثبت نام در باشگاه شما از دست بدهند.
البته توجه کنید که ممکن است هدف باشگاه شما واقعا این چنین باشد! بنابراین این نگرانی برای باشگاهی که مثلا رویکرد بیشتری برای آماده سازی افراد ورزشکار برای مسابقات پرورش اندام دارد جایز نیست.
به هرحال، لوگوی شما میتواند اینطور القا کند که ورزش سرگرم کننده و مفرح است.
از چه نمادی برای لوگوی باشگاه بدنسازی استفاده کنیم؟
نمادی را انتخاب کنید که دقیقاً نشان دهنده کسب و کار شما باشد. باید هدف کسب و کار شما یا جنبه منحصر به فردی را که به باشگاه بدنسازی می آورید مشخص کند. باید در یک نگاه به مردم بفهماند که کسب و کار شما چه چیزی را ارائه میدهد.
برخی از نمادهای مناسب برای مراکز ورزشی عبارتند از:
- هالتر
- دمبل ها
- عضلات بازو
- عضلات بدن
- وزنه برداران
- یک فرد در حال خم شدن
- شبح یک زن
- یک مرد با گاومیش
- یک چرخ دنده
- نمادهای انتزاعی
- حروف اول نام ورزشگاه
نمادهای دیگر استودیوهای تمرینی خاص:
- لوگوهای استودیو یوگا اغلب نشان دهنده فردی در حالت یوگا هستند
- متخصصان تغذیه از نمادهای گیاهان، میوه ها و سبزیجات استفاده می کنند
- استودیوهای اسپینینگ می توانند از نماد دوچرخه یا چرخ استفاده کنند
- یک باشگاه فیزیوتراپی یا باشگاه توانبخشی ممکن است از دایره ای برای شبیه سازی استفاده کند
- طبق آنچه که اشاره کردیم بسیاری از باشگاههای بدنسازی، مربیان شخصی و سایر مراکز ورزشی شروع به تمرکز بر سلامت و تندرستی کلی بدن کردهاند و کمتر بر روی عضلهسازی یا تلاش برای ظاهری خاص تمرکز میکنند. اگر این موضوع در مورد شما صادق است، به جای تمرینات سخت، نمادی را انتخاب کنید که نشان دهنده سلامت، شادی یا رفاه باشد.
نکات مهم در انتخاب نماد مناسب برای طراحی لوگو باشگاه بدنسازی:
- مطمئن شوید که نماد با آرم و برند کسب و کار شما مطابقت دارد تا یک تصویر یکپارچه ایجاد شود.
- لوگوی خود را با آیکون های زیاد شلوغ نکنید. آن را ساده نگه دارید.
- لوگوی خود را از رقبا متمایز کنید.
- اگر سالن بدنسازی شما هم برای مردان و هم برای زنان مناسب است، ایده خوبی است که آن را در لوگوی خود بگنجانید. کاری کنید که هر دو جنس احساس خوبی داشته باشند. اگر یک مربی شخصی هستید که در کمک به زنان تخصص دارد، از تصویر یک زن در لوگوی خود استفاده کنید
- بر امتیازات یا چیزهای دیگری که شما را متمایز می کند تأکید کنید. به عنوان مثال: اگر باشگاه شما همیشه یک لیست پخش عالی پخش می کند، از نماد موسیقی برای انتقال آن استفاده کنید.
- تغییر نام تجاری هزینه دارد و می تواند یک کسب و کار را چند سال عقب بیاندازد. به جای گذراندن یک فرآیند دشوار تغییر برند، بهتر است از ابتدا لوگویی را انتخاب کنید که مناسب هر ماجراجویی ورزشی باشد. اینجاست که یک نماد انتزاعی، حروف اول باشگاه یا نمادی که نشان دهنده تناسب اندام در اطراف است مفید است.
- گسترش ورزشگاه خود را محدود نکنید:
هنگام انتخاب لوگوی خود، مطمئن شوید که فضایی برای گسترش کسب و کار در آینده ایجاد کرده اید. به عنوان مثال، یک استودیوی یوگا ممکن است نشانی از یک ژست یوگا داشته باشد. در آینده، اگر آنها تصمیم بگیرند که یک بخش کلاس اسپین را به استودیوی خود اضافه کنند، باید برای ترکیب آن تمرین جدید برند خود را تغییر دهند.
انتخاب رنگ مناسب برای طراحی لوگو باشگاه بدنسازی
رنگ ها بر احساسات بینندگان خود تأثیر می گذارند. صاحبان سالن های ورزشی می توانند از آن بهره ببرند و از یک طرح رنگی خوب برای تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه استفاده کنند. ابتدا به این فکر کنید که مشتری ایده آل شما چه کسی است و سپس تصمیم بگیرید که می خواهید با دیدن لوگوی شما چه احساسی داشته باشد.
رنگ مشکی یک رنگ رایج برای ورزشگاه ها است زیرا با آهن مرتبط است. صورتی یا قرمز اغلب برای باشگاههای ورزشی یا مربیان شخصی استفاده میشود که به زنان خدمات میدهند. متخصصان تغذیه از رنگ های آبی و سبز برای داشتن حس تغذیه سالم استفاده می کنند. زرد یک رنگ انرژی بخش است. باشگاهها از رنگ طلایی برای نشان دادن یک سالن ورزشی سطح بالا با بهترین تجهیزات استفاده میکنند.
مشکی رنگ خوبی برای باشگاه هایی است که تجربه تمرینی کلاسیک را ارائه می دهند. باشگاه هایی که بر سبک زندگی سالم تاکید دارند باید از رنگ های روشن و انرژی زا استفاده کنند. رنگ های روشن انرژی مثبت و تازه را نشان می دهند.
انتخاب فونت مناسب برای لوگوی باشگاه بدنسازی
لوگوهای باشگاه اغلب از ترکیبی از آیکون ها و متن استفاده می کنند. متن می تواند نام ورزشگاه یا شعار باشد. اگر تصمیم به اضافه کردن متن دارید، حتما به تایپوگرافی توجه کنید. تایپوگرافی یا فونت بر ظاهر کلی طراحی لوگو تاثیر می گذارد. فونت باید با مارک ورزشگاه مطابقت داشته باشد.
یک فونت خوانا برای لوگوی باشگاه حیاتی است. اگر فونت خیلی فانتزی یا پیچیده باشد که بیننده نتواند آن را بخواند، مشتریان بالقوه را دفع می کند.
فونت پررنگ و حروف قابل مشاهده برای بدنسازان جذاب است زیرا بر قدرت و قدرت تأکید دارد.
زوایای تند، حروف ناقص و طرحهای دیجیتال مشتریانی را هدف قرار میدهند که میخواهند از بهترین تجهیزات ورزشی با تکنولوژی بالا استفاده کنند.
(به طراحی فونت علاقه دارید؟ مطالعه مقاله آموزش طراحی فونت را به شما توصیه میکنیم.)
لطفا فراموش نکنید که لوگوی شما ممکن است غیر از سر در باشگاه برای موارد دیگری نیز استفاده شود:
باشگاهها از لوگوی خود در چندین مکان استفاده میکنند. مطمئن شوید که لوگوی شما همه کاره است. چه بزرگ شود و چه کوچک شده باشد، باید قابل مشاهده و تشخیص باشد. لوگویی ایجاد کنید که عناصر کوچک زیادی نداشته باشد که دیدن آنها از راه دور یا در حال حرکت بسیار دشوار است. قبل از تصمیم گیری نهایی، از طراح بخواهید لوگوی شما را در حالت های مختلف به صورت پیش نمایش آزمایش کند.
مکان هایی که لوگوی باشگاه ظاهر می شود عبارتند از:
- روی ساختمان
- وسایل ورزشی
- تراکت
- کارت بازرگانی
- تابلوهای تبلیغاتی
- تی شرت
- ژاکت
- علائم راه
- بنرها
- پروفایل های رسانه های اجتماعی
- سایت ها
- ایمیل ها
- و غیره
ثبت لوگوی باشگاه بدنسازی:
قبل از نهایی کردن طراحی لوگو، باید مطمئن شوید که لوگوی شما نقض کننده قانون کپی رایت نیست. اگر لوگوی شما توسط یک باشگاه ورزشی یا مربی شخصی دیگر علامت تجاری داشته باشد، در این صورت در یک دعوای حقوقی قرار خواهید گرفت. این یکی از مشکلاتی است که در صورتی که از ابزارهای رایگان لوگوساز استفاده کنید برای شما پیش خواهد آمد.
برخی از باشگاهها سالها از یک لوگو استفاده میکنند اما هرگز آن را ثبت نکردهاند. اگر باشگاه دیگری تصمیم به استفاده از آن لوگو داشته باشد، میتواند آن را علامت تجاری کند و سپس باشگاه دیگر را مجبور به حذف آن کند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد. پس از طراحی لوگوی عالی خود، مطمئن شوید که آن را به عنوان علامت تجاری قرار دهید و ثبت کنید تا منحصر به کسب و کار شما باشد.
اطلاعاتی که باید برای طراحی لوگو باشگاه به طراح بدهید:
- حال و هوای باشگاه شما چیست؟
قبل از شروع فرآیند ایجاد یک لوگو، شخصیت کلی برند خود را برای طراح گرافیست تعریف کنید. با پرسیدن سؤالاتی از خود شروع کنید: «آیا باشگاه من پر جنب و جوش است یا جدی؟ لوکس است یا مقرون به صرفه؟ آیا جذابیت روستایی دارد یا انحصاری و گرانقیمت است؟» پاسخ به این پرسشها به شما ایده میدهد که چگونه میخواهید درک شوید.
از اینجا طراح لوگو میتواند رنگها و فونتهایی را انتخاب کند که دقیقاً آن شخصیت را در بر میگیرد.
پاسخ شما به این سؤالات همچنین می تواند نشان دهد که چگونه برند خود را پس از تکمیل لوگو بازاریابی می کنید. اگر باشگاه ورزشی شما مقرون به صرفه است، میتوانید به عنوان تکنیک بازاریابی به عضوهای خود دستمالهای کمهزینه مانند برچسب و خودکار بدهید. اگر کمی لوکستر هستید، به اعضای جدید با چیزی کمی مجللتر، مانند بطری آب، پاداش دهید.
- می خواهید لوگوی شما در مورد باشگاه ورزشی شما چه بگوید؟
به عنوان سنگ بنای کل برند شما، لوگوی شما مسئولیت زیادی دارد. این به مخاطبان شما کمک می کند تا بفهمند شما چه نوع باشگاهی هستید و چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند. شما می توانید یک لوگوی خیره کننده داشته باشید، اما اگر مبهم باشد و چیز زیادی در مورد کسب و کار شما بگوید، از بین می رود. این می تواند تفاوت بین یک جلسه حذفی و ایجاد یک عضو مادام العمر باشد .بنابراین مهم است که برای طراحی لوگو باشگاه بدنسازی دقیقا برای طراح توضیح دهید که یک لوگوی مفهومی برای شما طراحی کند.
- باشگاه شما مردانه است یا زنانه؟
طراح لوگو با دانستن این مورد میتواند رنگ و نماد درستی را انتخاب کند. طراحان گرافیست خاطرنشان می کنند که هر رنگ دارای مفاهیم عاطفی و فرهنگی بسیار متفاوتی است و می تواند بر نحوه درک برند شما تأثیر بگذارد.
- می خواهید لوگوی شما در چه جاهایی استفاده شود؟
پاسخ به این پرسش به طراح لوگو کمک میکند تا انعطاف پذیری را در لوگوی شما رعایت کند.
همانطور که گفته شد لوگوی شما سنگ بنای برند شماست و احتمالاً این اولین تعامل بصری است که مشتریان بالقوه با کسب و کار شما خواهند داشت. بنابراین، هر کاری که می توانید انجام دهید تا آن لوگو دیده شود.
هنگامی که یک طراحی لوگو برای باشگاه خود دارید، می توانید از آن برای ایجاد آگاهی از برند در جامعه خود استفاده کنید. افرادی که به باشگاه می روند عاشق لوازم ورزشی مختلف هستند. بنابراین لوگوی خود را در تی شرت ها، کلاه ها و کلاه ها، کیف های شخصی سازی شده و سایر کالاهایی که مشتریان دوست دارند به نمایش بگذارید.
با ما همراه شوید تا چند نمونه از بهترین لوگوهای باشگاه های ورزشی جهان را بررسی کنیم.
نمونه هایی از لوگوهای سالن های بدنسازی
طراحی لوگو باشگاه بدنسازی در پرگرافیک
با توجه به سال ها تجربه و همکاری در زمینه تبلیغات و طراحی لوگوی بهترین باشگاه ها، میتوانیم قول داشتن یک لوگوی فوق العاده را به شما بدهیم!
طراحی لوگو با پرگرافیک
اگه برای باشگاه بدنسازیتون نیاز به لوگو دارین، میتونین روی ما حساب کنین! 🙂
بسیار عالی و جامع
سپاس از شما
عالی