طراحی لوگو با پرگرافیک
اگه به لوگو نیاز دارین، میتونین روی ما حساب کنین! 🙂
طراحی لوگو صنایع دستی
صنایع دستی یکی از حوزه های درخشان و برجسته در ایران عزیزمان است. راه اندازی کسب و کار صنایع دستی میتواند بسیار هیجان انگیز باشد. یک برند قوی میتواند در سطح کشور و حتی بین الملل گسترده و شناخته شود.
انتخاب یک اسم، شعار مناسب و هویت بصری عالی اولین گام برای ایجاد یک برند موفق است. تصور کنید که لوگوی شما روی اتیکت محصولات شما قرار است چاپ شود. حتی یک لوگوی خوب میتواند روی برخی از متریال های پرکاربرد در صنایع دستی مانند چرم، چوب، سنگ و سرامیک حک شود. همین موضوع به تنهایی میتواند اهمیت طراحی لوگو صنایع دستی را روشن کند.
امروزه اهمیت برند شخصی با به اشتراک گذاری نمونه کارها و محصولات در فضای مجازی دوچندان شده است. نمونه کارهای شما در فضای دیجیتالی باید دارای واترمارکی از لوگوی شما باشد. این موضوع باعث میشود در هنگام به اشتراک گذاری و دانلود عکس محصولات شما برند شما حفظ شود. درواقع تایپ کردن نام شرکت خود در پایین هرگز ایده خوبی نیست. در این حالت برش یا ویرایش آن برای سودجویان آسان است.
طبعا مشتریهای شما مخصوصا آن هایی که از طریق شبکه های اجتماعی با شما آشنا میشوند به ظاهرهویت بصری برند شما اهمیت زیادی میدهند. شما میتوانید حرفه ای بودن خود را به سادگی نشان دهید و نزد مخاطبان خود اعتبار بیشتری کسب کنید.
اگر صاحب یک کسب وکار صنایع دستی هستید، خواندن این مقاله برای شما مفید است.
انتخاب اسم مناسب برای صنایع دستی
خوشبختانه صنایع دستی از جمله حوزه هایی است که میتوان در انتخاب اسم خلاقیت زیادی به خرج داد.
یکی از مشتریان ما اسم پرنده درنا با درنا ترکیب کرد و اسم دردا را برای کار خود انتخاب کرد. ما هم از یک نماد پرنده درنا برای طراحی لوگو صنایع دستی دردا استفاده کردیم.
اسم یک برند و لوگو صنایع دستی میتواند در ساده ترین حالت نام و نام خانوادگی موسس کسب و کار باشد. در این حالت سبک طراحی لوگو مونوگرام پرطرفداراست. در این سبک از طراحی لوگو یک یا دوحرف اول اسم و فامیلی به اختصار طراحی میشود. البته معمولا نام کامل به صورت خوانا در زیر لوگوی مختصر شده ذکر میشود.
لوگوی تایپوگرافی فارسی نیز میتواند برای کسب و کارهای اصیل ایرانی مثل حوزه صنایع دستی قابل توجه باشد. در مقاله: لوگوی تایپوگرافی فارسی توضیح داده ایم که چرا لوگوی تایپوگرافی یا نوشتاری فارسی برای برندهای ایرانی میتواند انتخاب مناسبی باشد.
در لوگوی تایپوگرافی فارسی انتخاب یک اسم کوتاه، زیبا و متمایز اهمیت بیشتری پیدا میکند. باید توجه کنید که اسم مورد نظر شما تکراری و از پیش ثبت شده نباشد. برای انتخاب اسم مناسب توصیه میکنیم یک قلم و کاغذ بردارید و به روش طوفان فکری هر اسمی که به ذهنتان میرسد یادداشت کنید. درنهایت شما میتوانید حتی با ترکیب دو اسم و مفهوم مرتبط به کسب و کارتان یک اسم من درآوردی متمایز و خاص ابداع کنید.
هروقت کسی معنی اسم برند شما را پرسید شما میتوانید برای او توضیح دهید که پشت این اسم چه مفهومی قرار دارد.
اساسا به دلیل ماهیت صنایع دستی این حوزه ممکن است بیشتر متعلق به یک ناحیه جغرافیایی خاصی باشد. شما میتوانید به عنوان ایده یابی از اسامی برجسته در شهر خود استفاده کنید. اسامی محلی مفهومی میتواند به شما برای انتخاب اسم برند ایده بدهند.
به عنوان مثال یک اسم زیبا که در زبان محلی شما مفهوم متناسب با کار شما دارد میتواند هم متمایز باشد، هم زیبا و هم ریشه و اصالت کسب و کار شما را نشان دهد.
به هرحال در انتخاب اسم به خاطر داشته باشید که اگر یک روزی تمایل به صادر کردن محصولات خود یا نمایش آن در شبکه های اجتماعی و سایت های خارجی داشتید اسم شما به انگلیسی نباید معنی بد یا تلفظ سختی داشته باشد.
در همین جا توصیه میکنیم که اگر از همین ابتدا رویکرد صادرات و بین المللی دارید، لوگو را به دو زبان فارسی و انگلیسی سفارش دهید.
انتخاب رنگ برای طراحی لوگو صنایع دستی
در حوزه صنایع دستی انتخاب رنگ هایی که رنگ و بویی از متریال صنایع دستی دارد بسیار محبوب هستند. مثلا در حوزه چوب استفاده از رنگ های قهوه ای، در حوزه طلاسازی رنگ طلایی، چرم سازی رنگ عسلی و قهوه ای و… پرطرفدار است.
به هرحال به دلیل اینکه به طور کل صنایع دستی با جنب جوش، هنر و پویایی همراه است استفاده از رنگ های پرنشاط مثل قرمز، زرد و نارنجی انتخاب مناسبی است.
رنگ سفید میتواند تمیزی و دقت در کار را به مشتری القا کند. توجه کنید که واقعا رنگ ها این تاثیرات را به صورت ناخودآگاه در ذهن بینندگان میگذارند و بنابراین رنگ لوگو نباید صرفا سلیقه ای انتخاب شود.
همانطور که اشاره شد یکی از مواردی که میتواند حوزه صنایع دستی کاری شما را برجسته و معروف تر کند ظرافت و تمیزی کار است. رنگ های سفید و آبی روشن میتوانند این مفهوم را منتقل کنند.
یک رنگ مناسب باید با سبک کاری شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال رنگ طلایی احساسی از لوکس بودن را به مشتری القا میکند. در این حالت در لوگوی سفالگری سنتی استفاده از رنگ طلایی جالب به نظر نمی آید.
اگر در صنایع چوب در سبک روستیک فعالیت دارید، ترکیب هوشمندانه طیف رنگ قهوه ای و سبز میتواند انتخاب مناسبی باشد.
در حوزه بافتنی رنگ های نود و پاسنلی تا صورتی و سفید محبوب هستند.
درمجموع برای انتخاب رنگ توصیه میکنیم سبک کاری و سلیقه خود را به طراح لوگو بگویید و از تجربه او بهره ببرید.
چاپ لوگو صنایع دستی
استفاده ار جزئیات زیاد و ریز و شلوغ در لوگو صنایع دستی میتواند چاپ لوگو در ابعاد کوچک را با چالش مواجه کند. درصورتی که لوگو در ابعاد کوچک مثلا لیبل و اتیکت یا حتی کارت ویزیت چاپ شود باید همچنان خوانایی و تشخیص پذیری خوبی داشته باشد.
این مورد همچنین در حکاکی لوگو نیز قابل توجه است. چرا که اگر ضخامت لوگو کم و جزئیات زیاد باشد ممکن است در چاپ و حک در سایز کوچک عناصر لوگو به یکدیگر نزدیک شوند و تشخیص پذیری لوگو افت کند.
همچنین رنگ لوگو اگر از دو رنگ بیشتر شود میتواند در چاپ مشکل به وجود آورد. چاپ لوگو صنایع دستی باید به گونه ای باشد که چه به صورت سیاه سفید و چه رنگی لطمه ای به لوگو وارد نشود.
توجه کنید که فرمت های مختلف لوگو برای استفاده در تابلوسازی، کارت ویزیت، حک، دکوراسیون و… به کار می آید. بنابراین مطمئن شوید که لوگوی خود را به یک طراح کاربلد واگذار کرده باشید.
انتخاب شعار برای لوگو صنایع دستی
اگر برند شما میتوانست صحبت کند، چه می گفت؟ پاسخ این سوال باید شعار شما باشد. این شعار باید به مشتریان بالقوه شما منتقل کند که چرا شما را انتخاب می کنند و نه رقیبتان را.
وقتی صحبت از یک شعار می شود، پیام شما باید بتواند در یک جمله فرموله شود. هر چیزی فراتر از آن ممکن است اصلاً توسط مشتریان شما خوانده نشود. شما می توانید شعار خود را با لوگوی خود ترکیب کنید.
وقت بگذارید و سعی کنید یک شعار واقعا مناسب ارائه دهید. اگر در ایجاد یک ارتباط به یاد ماندنی با برند خود موفق شوید، مشتریان شما نیز این جمله را در استفاده روزمره زبان با شما مرتبط خواهند کرد.
درمورد انتتخاب شعار برای لوگوی صنایع دستی باید به خاصیت ها و ویژگی های ممتاز برند خودتان فکر کنید. اگر ویژگی متمایزی ندارید این یک زنگ خطر برای شماست که همین الان یک تمایز برای خودتان ایجاد کنید.
یک نوآوری و خلاقیت باید بتواند شما را از رقیبتان جدا کند. به هرحال فکر نکنید که شعار شما تا ابد باید بر روی برند شما بماند. شما میتوانید درآینده شعار را با توجه به استراتژی های کسب و کار خود به روزرسانی کنید. اگر در شعار خود قولی به مشتریان خود میدهید پس هرجوری که هست بر سر قول خود بمانید وگرنه به ضرر شما تمام میشود و وجه بدی را پیدا خواهید کرد.
در حوزه صنایع دستی معمولا شعارها با دقت و ظرافت کار، کیفیت و تمیزی، متریال های عالی همراه است.
اگر برای انتخاب یک شعار مناسب سردرگم شده اید ما میتوانیم به شما کمک کنیم. فقط فرم مربوطه را از قسمت سفارش طراحی لوگو پرکرده و منتظر تماس کارشناس متخصص باتجربه پرگرافیک بمانید.
طراحی لوگو صنایع دستی با پرگرافیک
شما لایق بهترین ها هستید. مردد نباشید و فرصت داشتن یک مشاوره رایگان طراحی لوگو صنایع دستی را به خودتان بدهید!
طراحی لوگو با پرگرافیک
اگه به لوگو نیاز دارین، میتونین روی ما حساب کنین! 🙂
عالی بود
ممنون دوست عزیز