قیمت طراحی لوگو در سال 1401
قیمت طراحی لوگو موردی است که دغدغه بسیاری از کارفرمایان و طراحان گرافیست است.
به طور کل، اگر میخواهید به تازگی یک برند یا کسب و کار را آغاز کنید لوگو، آرم یا نشانه اولین قدم برای شماست. هزینه ای که برای لوگو میپردازید یک سرمایه گذاری است. بهتر است از همین ابتدا لوگو را به چشم یک تبلیغ موثر برای کسب و کار و برند خود ببینید.
اگر اسم چند برند بزرگ و کمپانی جهانی را در ذهن خود مرور کنید، حتما تصویری را از لوگوی آنها به یاد می آورید. این همان لوگو و نماد آنها است که هر برند را در ذهن شما ثبت کرده است.
حالا تصور کنید که یک مخاطب نتواند تصویری از کسب و کار شما به یاد بیاورد. طبیعی است که به سادگی فراموش خواهید شد و برندهای دیگر جای شما را خواهند گرفت.
به عنوان یک توصیه، از همین ابتدا شغل و حرفه خود را در بلندترین جایگاه تصور کنید. هرگز نگویید که آن برندها و شرکتهای بزرگ هستند که نیاز به لوگوی خوب دارند، ما فقط یک کسب و کار کوچک هستیم و حرفهایی از این قبیل.
هرگونه تبلیغی که در جهت شناسایی بیشتر برند خود انجام میدهید یک سود واقعی است. در این راستا کلمه سود را جایگزین هزینه کنید. (سود تبلیغات و نه هزینه تبلیغات!)
اکنون برای اینکه با قیمت طراحی لوگو بیشتر آشنا شوید آمار جالبی را در ادامه مقاله به شما ارائه کردهایم.
هزینه طراحی لوگو
متاسفانه باید بگوییم که امروزه در میان طراحان هیچ قیمت ثابت و تعریف شدهای برای اینکار وجود ندارد. برای مثال اگر به صورت رندوم در شبکه های اجتماعی از چند طراح گرافیست قیمت طراحی لوگو را بپرسید، متوجه خواهید شد که هر طراحی قیمت گذاری خاص خود را دارد.
طبق آماری که ما از قیمتهای فعلی به دست آوردهایم، رنج قیمت طراحی لوگو بین 70 هزارتومان تا 50 میلیون تومان متغیر است. ( به به چه قیمت هایی! )
اما عموما به طور میانگین بین 500 هزارتومان تا 5 میلیون تومان برای طراحی لوگو و آرم قیمت گذاری میشود.
بهتر است بدانید که هر شخصی که خود را طراح لوگو معرفی میکند الزما طراح نیست!
طراحی لوگو یک تخصص است که علاوه بر تکنیک های عملی و نرم افزاری، نیازمند دانش تئوری است. یک مثال ساده: اگر حتی شما نرم افزارهای گرافیکی مثل فوتوشاپ، کورل و ایلاستریتور را هم بلد باشید، اما ندانید برای هویت بصری هر کسب و کاری چه رنگی را به کار ببرید و هر رنگ چه تاثیری بر ذهن مخاطب میگدازد، نتیجه آن یک لوگوی بازاری سطح پایین است.
شاید کارفرما و یا مشتری شما هرگز متوجه این قضیه نشود که شما چه اشتباهی در انتخاب رنگ کردهاید اما درنهایت لوگو تاثیر خوبی در ذهن مخاطب نمیگذارد و اولین پله نا استوار ساخته خواهد شد.
این تنها یک مورد و مثال بود، مثال های بسیار دیگری نیز میتوان زد.
در بررسیهایی که کارشناسان ما از تیم پرگرافیک انجام دادهاند، متوجه شدیم که یک اتفاق بسیار بدی در حال گسترش است و آن افرادی هستند که با اپلیکیشنهای موبایل تصاویری را به عنوان لوگو منتشر میکنند و خود را طراح لوگو معرفی میکنند.
لوگوهای بدی که توسط افراد غیرمتخصص ساخته میشود باعث میشود که قیمت طراحی لوگو انجمن طراحان، برای مردم عجیب بهنظر برسد.
البته در مورد این نوسان قیمت نمیتوان گفت که حتما هر شخص یا شرکتی قیمت طراحی لوگو را بیشتر درنظر میگیرد کار بهتری ارائه میدهد و هر کسی قیمت کمتری میگوید حرفهای نیست.
گاهی ممکن است در مواردی یک شخص یا شرکت حرفه ای بنا به سیاست های خاص خود مثلا جذب مشتری یا افزایش نمونه کار، برای طراحی لوگو یک قیمت بسیار کم و تعجب آور درنظر بگیرد.
اما به طور کل هر طراح گرافیست، بسته به نمونه کارها و پیشینهی خود، روی این تخصص قیمت گذاری میکند.
قیمت طراحی لوگو ۱۴۰۱
هر ساله لیست قیمتی از خدمات طراحی گرافیک توسط انجمن طراحان گرافیک منتشر میشود. این لیست قیمت طراحی لوگو و سایر خدمات طراحی گرافیک، به صورت فایل پی دی اف برای دانلود به سادگی در دسترس عموم است.
تعرفه طراحی لوگو در سال 1401، سی میلیون تومان است. در حالیکه همین مورد تا پارسال بیست میلیون تومان بوده است.
انجمن طراحی گرافیک، سه عامل را در قیمت گذاری برای خدمات طراحی گرافیک موثر میداند:
- سابقه کاری طراح
- زمان و انرژی که یک طراحی از طراح گرفته است.
- میزان وسعت مخاطبان آن رسانه که خدمات طراح در آن منتشر میشود.
همچنین انجمن طراحی گرافیک توصیه کرده است که قبل از انجام کار بین دو طرف یعنی طراح و کارفرما (مشتری) قراردادی با همین قیمتها بسته شود. لازم به ذکر است که یک نمونه قرارداد در انتهای فایل پی دی اف تعرفه موجود است که توصیه میکنیم حتما آن را مطالعه کرده و از آن استفاده کنید.
انجمن معتقد است که طراح با صلاح دید خود میتواند قیمتهای این لیست را افزایش دهد اما با کاستن قیمت مخالف است.
انجمن طراحی گرافیک ایران، کرونا را هم در این قیمت گذاری موثر میداند. به این صورت که معتقد است با توجه به گسترش کرونا سفارشات طراحی گرافیک کمتر شده است. پرداخت هزینههای سنگین یک طراح که به مراتب در سالهای اخیر افزایش یافته است نیز در تصمیم انجمن طراحی گرافیک موثر بوده است.
در این سالها زمانی که با همکاران طراح لوگو صحبت میکردیم و لیست قیمت طراحی لوگو انجمن طراحان گرافیک را بررسی میکردیم، بسیاری از آنها بیان میکردند که این قیمتها بسیار خیالی و فانتزی است. زمانی که مشتری با این قیمتها مواجه شود میگوید که کمتر شخصی حاضر است برای لوگو اینقدر پول بدهد. حتی وقتی یک دهم این قیمت را هم به مشتری میگوییم او درخواست تخفیف میکند.
بهنظر میآید که به این دلیل که امروزه طراحی لوگو کاملا توسط افراد متخصص انجام نمیشود و افراد غیرمتخصص حاضر هستند این کار را با هزینه بسیار کمی انجام دهند، افراد متخصص هم قربانی این قضیه خواهند شد.
البته که نمونه کارهای این افراد بسیار ضعیف است اما تعدادی از آنها توسط راه های ناجوانمردانه در فضای مجازی توانستهاند مخاطبان زیادی را برای خود جمع کنند.
بههرحال اکثر مردم میتوانند نمونهکار طراحی لوگو خلاقانه و حرفهای را از نمونههای سطح پایین تشخیص دهند و بخاطر هزینه کمتر به آینده شغلی خود ضربه وارد نکنند.
قیمت طراحی لوگو در پرگرافیک
اگردرمورد قیمت های ما بپرسید، ما سعی میکنیم که با توجه به زمان و انرژی که طراحی خاص یک لوگو از ما میگیرد و تعداد ویرایشی که با کارفرما به توافق میرسد و البته تعداد اتوهای اولیه ( که اتفاقا خیلی هم روی آن حساس هستیم! ) یک قیمت منطقی ارائه کنیم.
بسته به موارد بالا و سبک های لوگو که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد سه پلن مختلف قیمتی درنظر گرفتیم که پس از مشاوره رایگان و توافق مشتری محترم تمامی مراحل با ایشان هماهنگ خواهد شد.
در پرگرافیک یک لوگوی خلاقانه، کاملا منحصربه فرد و مخصوص شماست. نه از جایی کپی شده و نه هیچ شخصی حق کپی کردن از آن را دارد.
طبیعتا سبکهای مختلف لوگو هزینه متفاوتی دارند. سبک لوگو نوشتاری، لوگو ترکیبی و آرم به ترتیب پر هزینهتر میشوند.
در روند طراحی لوگو یک طراح کاربلد و متخصص تعدادی ایده را روی کاغذ به صورت دستی پیاده میکند. با توجه به پلنی که در ابتدا کارفرمای محترم انتخاب کرده است در این مرحله میتواند درخواست ویرایش یا طراحی مجدد داشته باشد. درنهایت لوگوی انتخاب شده با نرم افزار به صورت سیستمی اجرا میشود.
یک رنگ بندی سازمانی با توجه به ماهیت خاص لوگو و درنظر گرفتن سلیقه کارفرما انتخاب میشود.
( اگر میخواهید با ما یک لوگوی منحصر به فرد و خلاقانه را تجربه کنید، فرم سفارش طراحی لوگو را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناس ما بمانید. )
طراحی لوگو رایگان
رایگان همیشه کلمه جذابی است. اما باور کنید که برای طراحی لوگو اصلا جذاب نیست!
وقتی یک تبلیغ به ضد تبلیغ تبدیل شود خسارت مادی زیادی را به شما وارد میکند. برخی از تبلیغات مقطعی و گذرا هستند مانند پخش تراکت. اگر آن جا تصمیم گرفتید که در هزینههای خود کمی صرفه جویی کنید مثلا به جای کاغذ گلاسه از تحریر استفاده کنید مانعی ندارد اما لوگو یک برندسازی دائمی است.
و اما این لوگوی رایگان چیست و از کجا آمده:
برخی از سایت ها و نرم افزارها میتوانند برای شما لوگوی رایگان بسازند. سود آن ها از این طریق است که احتمالا اگر فایل باکیفیت لوگو را بخواهید یا فرمت های دیگری را لازم داشته باشید با پرداخت هزینهای که معمولا هم ناچیز است گره از مشکلات شما باز میکنند.
طراحی لوگو آنلاین و رایگان در این سایتها در کمتر از 5 دقیقه انجام میشود. چراکه برای تصاویر از تعدادی تصاویر تکراری که در حافظه خود ذخیره کرده اند استفاده میکنند و برای متن هم از فونت های آماده.
تصاویری که در بانک اطلاعاتی این نرم افزارها موجود است کاملا طبقه بندی شده است. مثلا در ابتدا از شما سوال میکنند که کسب و کار شما در چه حوزه ای فعالیت دارد و تصاویر مربوط به همان حوزه در لوگوی شما استفاده میشود.
(پیام نویسنده: حقیقتا از به کار بردن واژه ی ” لوگو ” برای این مورد احساس بدی دارم! )
به هرحال اگر حرفه ی خود را در مرحله و جایگاهی نمیدانید که آن چنان دیده شود و اهمیتی نمیدهید که لوگوی شما و تعداد دیگری از روی هم کپی شده باشد و طبیعتا میلی هم به ثبت لوگوی خود ندارید میتوانید با خیال راحت از لوگوساز رایگان و آنلاین استفاده کنید.
جمع بندی:
کسب و کار شما مهم است و تبلیغات کسب و کار شما مهمتر است!
بسیار عالی و کامل