طراحی لوگو با پرگرافیک
اگه به لوگو نیاز دارین، میتونین روی ما حساب کنین! 🙂
هر صاحب سالنی از فشار ناشی از ایجاد هویت برند برای سالن زیبایی خود آگاه است. همانطور که آخرین روندهای آرایش مو با فن آوری ها یا تکنیک های جدید و بهبود یافته تکامل می یابد، قوانین برندسازی نیز دائما در حال تغییر هستند.
در طراحی لوگو سالن زیبایی یا آرایشگاه چهار اصل کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: رنگ، فونت، اندازه و سبک. تعادل مناسب این عناصر، همراه با یک شعار هوشمندانه، به ایجاد ظاهری شیک و مجلل در سالن شما کمک میکند.
در ابتدا برای طراحی لوگوی سالن زیبایی، خود را به جای مخاطبانی بگذارید که لوگوی شما را میبینند. این افراد میتوانند در هرکجا با لوگوی شما برخورد کنند. از سردر سالن زیبایی گرفته تا تبلیغ محیطی افتتاحیه، وبسایت سالن زیبایی شما، کارت ویزیت و حتی شبکه های اجتماعی.
بررسی کنید که آیا در اولین نگاه لوگوی شما میتواند چشم مخاطب را جذب کند یا خیر. طراحی لوگو برای سالن زیبایی باید به گونه ای باشد که مشتری را کنجکاو و ترغیب کند که خدمات سالن را بررسی کرده و در نهایت در لیست انتخابی خود جا دهد.
قطعا مشتری قبل از رزرو نوبت و تصمیم گیری برای انتخاب خدمات، سالن های زیادی را بررسی میکند. تا وقتی که مشتری وارد سالن شما نشده و با خدمات شما مواجه نشده است ابتدا آرم و لوگو را مشاهده میکند. باید باور کنید که بسیاری از افراد با همین لوگو سطح کار شما را قضاوت میکنند!
پس اهمیت یک لوگوی مناسب در اینجا خودش را نشان میدهد چرا که می تواند مشتری های شما را به شناخت مناسبی از سطح کیفی خدمات شما برساند.
اکنون نوبت شماست که خودتان را نشان دهید. اگر خدمات سالن زیبایی شما بتواند مشتری را راضی کند، به احتمال زیاد او برای معرفی شما به دیگران لوگوی شما را برای آن ها میفرستد.
باور ندارید؟ لوگوی شما در همه جا هست! در ساده ترین حالت نمونه کارها و فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با لوگوی شما بین افراد مختلف دست به دست میشود.
ما به شما نشان میدهیم که یک لوگوی سالن زیبایی چرا باید در درجه اول از حالت کلیشهای بودن خارج شود و ساده و مفهومی بودن را در خصوصیات خود جا دهد.
انتخاب اسم برای سالن زیبایی
اگر هنوز مطمئن نیستید که نام سالن زیبایی شما چیست، نگاه کردن به طرح های مختلف لوگو سالن زیبایی مطمئناً می تواند شما را برای ایده گرفتن الهام بخشد. طرح ها می توانند به فرآیند فکر شما جهت و مسیر بدهند.
انتخاب اسم در درجه اول هرچه ساده تر و کوتاه تر باشد در طی شدن روند طراحی لوگو به طراح کمک زیادی خواهد کرد و در نتیجه لوگوی زیبا تری به دست خواهد آمد.
در قدم دوم توصیه میکنم نامی را انتخاب کنید که تکراری نباشد. در واقع تا جای ممکن از نام هایی که به وفور در سالن های زیبایی دیده میشود دوری کنید. شما باید منحصر به فرد باشید و این اولین قدم برای خاص بودن است.
برخی از اسامی کلیشه ای هستند مانند مثل اضافه کردن “بانو” به ابتدا و انتهای اسم! شاید برای یک یا دوبار زیبا باشد، اما قطعا تکرار بیش از حد این اسم به لوگو های موجود آن را کلیشه ای کرده و از حالت خاص بودن خارج کرده است.
نام لوگو بیشتر از چیزی که فکر کنید اهمیت دارد.
با این حال، برای اینکه واقعاً به چیزی برسید، باید چند ایده اولیه برای ادامه دادن داشته باشید. شاید بخواهید از اسم و فامیلی خود در لوگوی سالن زیبایی استفاده کنید. بسیاری از صاحبان سالن ها این کار را انجام میدهند. این موضوع می تواند برای بازاریابی واقعا خوب باشد. ایده دیگر این است که از یک کلمه زبان خارجی برای زیبایی استفاده کنید و مطمئن شوید که در هیچ زبان دیگری معنای ناخوشایندی ندارد.
همین حالا یک قلم و کاغذ بردارید و حتی اسامی من درآوردی (!) که به ذهنتان میرسد را هم یادداشت کنید.
نگران نباشید. درنهایت اگر بین چند اسم دچار تردید شدید میتوانید از کارشناسان ما کمک بگیرید! ( تا قبل از تایید نهایی طراحی لوگو، این مراحل رایگان است )
لوگوی سالن زیبایی هرچه ساده تر بهتر
برای راحت تر شدن موضوع خود را به جای مشتری بگذارید که در خیابانی یا کوچه ای میگذرد. چشم شما قطعا لوگویی را جذب میکند که از نام زیبا و کوتاه تری تشکیل شده باشد و اگر طراحی پیچیده ای داشته باشد شاید اصلا به آن توجه نکنید.اگر هم توجه کنید ذهن شما آن را ذخیره نمیکند.
بسیاری از سالنهای زیبایی فونتهای سادهتر و مدرنتری را برای ایجاد حروف آرم انتخاب میکنند زیرا تمیز و مرتب به نظر میرسند. این می تواند رویکرد خوبی برای یک سالن زیبایی باشد زیرا شما واقعاً طرحی که به هم ریخته یا نامرتب به نظر می رسد نمی خواهید.
بهتر است از کلمات یا نمادی استفاده کنید که در نگاه اول خدمات سالن زیبایی را نشان بدهد. برای اینکار باید یه نماد بسیار عالی و هوشمند که در عین حال کلیشه ای نباشد و ترکیب بندی متعادل و رنگ مناسب انتخاب کنید.
به عنوان توصیه از طراح بخواهید اگر امکان دارد در زیر لوگو یک بار نام کامل را با فونت فارسی ساده و خوانا و یک بار با فونت ساده انگلیسی طراحی کند.
انتخاب بهترین رنگ برای سالن زیبایی
اگر سالن زیبایی شما بر پایه خدمات ماساژ یا مراقبت پوستی است بهتر است رنگ هایی که حس آرامش را منتقل میکند و احساس سلامت میدهند استفاده کنید. مثل رنگ سبز و صورتی روشن .
رنگ های سیاه و سفید، طلایی و عسلی ارزش و اصالت سالن زیبایی شما را به خوبی نشان می دهند. رنگ طلایی یک رنگ پرطرفدار برای سالن های زیبایی است چرا که حس لوکس بودن را به مخاطب القا میکند.
از رنگ های قرمز تند و تک رنگ به هیچ وجه استفاده نکنید. بهتر است رنگ ها باهم به خوبی و هوشمندانه ترکیب شوند. یک طراح حرفه ای لوگو میتواند یک رنگ مناسب برای لوگو سالن زیبایی انتخاب کند و خیال شما را از بابت انتخاب رنگ راحت کند.
آبی رنگی بیخطر و امن اما پیچیده است.
بیایید یک مثال را مرور کنیم. رنگ قرمز معمولا برای لوگوی خوراکی ها، به خصوص فست فودها انتخاب می شود. زیرا قرمز هیجانانگیز، محرک و از فواصل دور قابل مشاهده است.
امید این است که همانطور که در حال پیاده روی یا رانندگی هستید، لوگوی قرمز توجه شما را جلب کند و به شما انگیزه دهد که در آنجا غذا بخورید.مطمئن شوید که در رنگ کامل و در مقیاس خاکستری خوب به نظر می رسد. همچنین، لوگوی رقبای خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که لوگوی شما به راحتی قابل تشخیص است.
بهترین فونت ها برای لوگوی سالن زیبایی
در ابتدا پیشنهاد می شود که حتما لوگوی خود را به کسی که تخصص اینکار را دارد بسپارید زیرا او به خوبی میداند از چه ترکیب بندی و رنگ و فونتی که قطعا طراحی منحصر بفرد خودش است، استفاده کند.
بسیار زیباتر است که نوشتار لوگوی شما طراحی خاص و منحصر به فردی را داشته باشد که قطعا ارزش لوگوی شما را بالا میبرد و مثل یه طرح خاص در ذهن مخاطب اثر میگذارد.
فونت ها در طراحی لوگو بسیار مهم هستند. دانلود و استفاده از یک فونت عجیب و پیچیده وسوسه انگیز است، اما مقاومت کنید! لوگوی شما یک ابزار ارتباطی است. باید فورا قابل تشخیص و خواندن باشد. به خودتان لطف کنید و از فونتی استفاده کنید که خواندن آن آسان باشد.
انتخاب شعار برای سالن زیبایی
زمان زیادی طول نمی کشد تا برخی از شعارهای افسانه ای مارکتینگ را به خاطر بیاوریم. این برچسبها با تبدیل برند شما به چیزی قابل تشخیص و خاطرهانگیز، از یک لوگوی خوب طراحی شده پشتیبانی میکنند.
به محض اینکه مردم شعار شما را می خوانند، باید بلافاصله به آرایشگاه شما فکر کنند. وقتی این کار به طور گسترده انجام شود، مشتریان برند شما را به تنهایی و بدون ذکر نام شرکت شناسایی می کنند.
ما خوشحالیم که نمونه خود را به شما ارائه می دهیم! اگر به شعار ما نگاه کنید : “طراحی خلاقانه رو جدی بگیر»، متوجه خواهید شد که وقتی بر اهمیت یک شعار خوب تأکید می کنیم، منظورمان چیست. در حالت ایده آل، باید کوتاه و قابل درک باشد و توجه مخاطبان را به دلایل درست جلب کند. این به معنای اجتناب از سردرگمی با حذف کلمات بیش از حد پیچیده و انتخاب یک فونت واضح بهترین تاثیر از آن است.
برسی جوانب دیگر برای طراحی لوگو سالن زیبایی
قطعا این موضوع را متوجه شدید که لوگو باید نمادی ماندگار در ذهن مشتریان خلق کند و به خوبی شناخته شود. به این فکر کنید سالن زیبایی شما در شهر های دیگر شعبه میزند. وظیفه لوگو این است که به خوبی شناخته شود و خود را از بقیه سالن ها متمایز کند.
باید بتواند در شهر های دیگر هم محبویت به دست آورده و خدمات را معرفی کند.
به یاد داشته باشید که طراحی لوگو یک هنر است. شما در حال برقراری ارتباط با موضوع مهمی در مورد کسب و کار خود به صورت خلاصه بصری هستید که شما را در جهان شناسایی می کند. مطمئن شوید که به خوبی نشان دهنده شما و سالن شما است.
چند نکته مهم در طراحی لوگو سالن زیبایی
- در طراحی لوگو سالن زیبایی باید به فاصله ها دقت کنید. خط ها و ضخامت ها باید به گونه ای باشد که در تغیر سایز درهم نشوند.
- لوگو باید کلیت خدمات شما را نشان دهد. خودتان را محدود نکنید و آینده را درنظر بگیرید. به عنوان مثال اگر احتمال میدهید در آینده ممکن است خدمات کاشت ناخن را به سالن خود اضافه کنید، فقط از نماد مژه در لوگوی خود استفاده نکنید.
- به خوبی متوجه شدیم که در طراحی لوگوی سالن زیبایی رنگ بسیار اهمیت دارد چرا که لوگوی سالن زیبایی قطعا در تابلویی در شهر یا کوچه نصب میشود، پس باید رسالت خود را به خوبی انجام دهد. بنابراین سلیقه شخصی خود را تماما در طراحی لوگو سالن زیبایی دخالت ندهید. مطمئن شوید که رنگ مورد علاقه شما تاثیر روانشناسی بدی روی مشتری های شما نمیگذارد. رنگ یک عنصر بسیار مهم برای جذب چشم مخاطب در فضای شلوغ شهر و کوچه است.
- ترکیب بندی لوگو میتواند ساده، متقارن و گیرا باشد. منحصر به فرد بودن الزاما با پیچیدگی به وجود نمی آید.
- لوگوی سالن زیبایی در عین جذابیت و زیبایی باید هدفمند باشد.
استفاده لوگو سالن زیبایی در ست اداری و دکوراسیون سالن زیبایی
یکی از هیجان انگیزترین چیزها در مورد افتتاح یک آرایشگاه این است که هیچ دو سالنی شبیه هم نیستند و لوگوی شما باید این منحصر به فرد بودن را منعکس کند! نوع دکوراسیونی که برای سالن زیبایی یا آرایشگاه خود انتخاب میکنید میتواند از سبک بسیار مرسوم، مدرن یا مینیمال، تا ظاهری کلاسیکتر و پیچیدهتر متفاوت باشد.
طراحی لوگوی آرایشگاه یا سالن زیبایی باید به گونه ای باشد که از نظر سبک با دکوراسیون شما در هماهنگی به سر ببرد. درواقع یک لوگو سالن زیبایی به تنهایی هم میتواند حس کلاسیک، لوکس، مدرن و… را القا کند.
به این نکته توجه داشته باشید که لوگوی سالن زیبایی شما باید قابل چاپ شدن در اندازه های مختلف باشد. اگر در یک شرکت معتبر طراحی لوگو سفارش داده باشید خیالتان راحت است که تمام فرمت های لوگو را با بالاترین کیفیت دریافت خواهید کرد.
لوگو اگر در سایز کوچک چاپ شود برای مثال در کارت ویزیت یا بالای فاکتور و سربرگ و یا مهر، نباید خوانایی خود را از دست بدهد و تبدیل شود به یک عنصر درهم و پیچیده !
بهتر است لوگوی خود را در دکوراسیون خود هم جای دهید. با این کار هم ارزش لوگو و هم ارزش کار خود را بالا میبرید.
سفارش طراحی لوگو سالن زیبایی
با وجود همکاری با برترین سالن های زیبایی و استفاده از یک تیم متخصص حرفه ای و کاربلد، میتوانیم نوید داشتن یک لوگوی استاندارد، قابل ثبت، منحصر به فرد و رویایی را به شما بدهیم!
طراحی لوگو با پرگرافیک
اگر برای سالن زیباییتون نیاز به لوگو دارین، میتونین روی ما حساب کنین! 🙂