طراحی لوگو با پرگرافیک
اگه به لوگو نیاز دارین، میتونین روی ما حساب کنین! 🙂
میتوان با قاطعیت گفت که در جنبه تبلیغات برای یک طراح لباس، قوی بودن برند شخصی و طراحی لوگو همه چیز است!
طراحان لباس به افرادی گفته میشود که دارای دانش و علم ایده پردازی برای طراحی و دیزاین لباس هستند. این افراد دقیقا میدانند که تغییرات و سرگذشت لباس ها از گذشته تا به امروز در جوامع مختلف چگونه است.
طراحان لباس ماهیتا دارای برند شخصی هستند. این افراد زمانی که طراحی های خود را چه با قلم و کاغذ و چه اجرای نرم افزاری در جایی مانند بستر فضای مجازی منتشر کنند از بابت کپی شدن و نشناخته شدن خود نگران هستند.
بنابراین طراحان لباس قبل از انتشار طراحی های خود باید به فکر یک لوگوی مناسب برای خود باشد.
برند شخصی در طراحی لوگو طراحی لباس اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که اکثرا موسس یک مرکز طراحی لباس یک نفر است، لوگوی تایپوگرافی با یک اسم مربوط به شما یا لوگوی ترکیبی با یک نماد تصویری انتخاب مناسبی به نظر میرسد.
یک لوگوی خوب میتواند یک برند را تقویت یا تضعیف کند. همین لوگو میتواند مشتری ها را ترغیب کند که بار دیگر به همان طراح لباس مراجعه کنند اما ضغیف بودن یک برند مشتری ها را دلسرد خواهد کرد.
طراح لباسی که به برندینگ و هویت بصری خود اهمیتی نداده چطور میتواند برای ما طراح لباس خوبی باشد!
لوگوهای بسیار زیادی در زمینه طراحی لباس یا طراحی مد و فشن وجود دارند اما فقط تعدادی از آن ها برجسته هستند. حتی افرادی که تا به حال از برندهای مشهور جهانی خرید نکرده اند لوگوی آن ها را به خاطر می آورند و میشناسند. طبیعی است که آن برندها زنده بودن خود را به همین ماندگاری لوگو در ذهن بیننده هایشان مدیون هستند.
اگر کسی لوگوی برندی را ببینید و به جهت ضعیف بودن برند، تصویری از آن را در ذهن خود ثبت نکند آن لوگو محکوم به شکست است.
بیایید در همین ابتدا برای دید بهتر ببینیم در دنیای وسیع طراحی مد و لباس چه میگذرد و برندهای بزرگ چه کرده اند:
بهترین های لوگو طراحی لباس و دنیای مد و فشن
1. لوگوی هلی هانسن
هلی هانسن کاپیتان نروژی بود که در سال 1877 شروع به تولید ژاکت های پوست روغنی، لباس و برزنت های ساخته شده از کتانی آغشته به روغن بزرک کرد.
این شرکت از آن زمان به بعد رشد کرده است و طراحی لوگوی آن دارای یک HH قرمز ساده و در عین حال شیک بر روی پسزمینه سفید است. این لوگو طراحی لباس و مد همه کاره است و در لباس های مردانه و زنانه عالی به نظر می رسد.
امروزه آنها برای تجهیزات ورزشی در فضای باز، تجهیزات ماهیگیری ضد آب و پوشاک برای جامعه ورزش قایقرانی و برفی شناخته می شوند.
آرمهای مد HH که بهطور خلاقانه ترکیب شدهاند، در مورب تقسیم میشوند تا علامتی منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای برند ارائه دهند.
لوگوتایپ که در Helvetica Bold تنظیم شده است، تعادل را با جسارت نشان می دهد که اغلب در قرمز و سفید مرتبط با سوئیس تنظیم می شود.
2. لوگوی hugu boss
Hugo Boss AG یکی از معروفترین و سریعترین لوگوهای برند مد در سطح جهان است که در سال 1924 توسط طراح مد افسانهای “هوگو فردیناند باس” تأسیس شد. این شرکت در ابتدا برای ارتش آلمان لباس کار تولید می کرد، اما در اواسط قرن بیستم، آنها به صنعت مد نقل مکان کردند.
طراحی لوگوی Hugo Boss یک علامت کلمه ساده و در عین حال مؤثر است.
طرح رنگ سیاه و سفید لوگو را کلاسیک و جاودانه نگه می دارد، در حالی که استفاده از فضای منفی جلوه بصری جالبی ایجاد می کند.
این لوگو طراحی لباس و مد توسط سورن استافر در سال 1985 ایجاد شد و تا سال 2021 بدون تغییر باقی مانده است.
سادگی این لوگوی مد یکی از نقاط قوت کلیدی آن است. آن ها می توانند از آن بر روی هر محصول یا مواد بازاریابی استفاده کنند بدون اینکه ظاهری نامناسب داشته باشند.
همچنین شایان ذکر است که برند مد Hugo Boss یکی از معدود برندهای مد است که از نماد به عنوان بخشی از طراحی لوگوی خود استفاده نمیکند.
چیزی که لوگوهای مد را از انواع دیگر متمایز می کند، نیاز به انتقال همزمان سبک و پیچیدگی است.
یک لوگوی مد باید چشم نواز و شیک باشد و در عین حال پیام درستی را در مورد برند منتقل کند.
3. لوگوی ری بن Ray-Ban
Ray-Ban یک برند عینک آفتابی و عینک است که در سال 1937 توسط شرکت آمریکایی Bausch & Lomb تاسیس شد.
این برند بیشتر به خاطر عینک های آفتابی Wayfarer و Aviator که توسط ستاره های هالیوود در دهه های 1950 و 1960 محبوبیت یافت، شناخته شده است. Ray-Ban در سال 1999 به شرکت ایتالیایی عینک Luxottica فروخته شد.
لوگوی Ray-Ban یک نسخه تلطیف شده از حروف اول “RB” شرکت را در داخل یک دایره نشان می دهد.
لوگوی فعلی در سال 2007 معرفی شد تا ریشه های یکپارچه سازی با نام تجاری را تداعی کند.
لوگو تایپ سفارشی و شکسته آنها برندی را نشان می دهد که معمولی، خوش بین و کمی آرام در سبک آنهاست، حتی اگر محصولات دقیق و لوکس باشند.
«R» دوتایی در آرم Ray-Ban شکل محبوبترین محصول آنها، عینکهای آفتابی هوانوردی را منعکس میکند.
این تقارن یک عنصر طراحی مهم است که به برند نشان قابل تشخیصی می دهد.
حاشیه دایره ای اطراف حروف اول Ray-Ban نیز شکل لنزها را به یاد می آورد، در حالی که پرچم آمریکا الهام بخش پالت رنگ آبی و زرد است.
این عناصر با هم کار می کنند تا یک لوگوی مد را ایجاد کنند که منحصر به فرد شیک و نمادین است.
4. لوگوی Alexander McQueen
الکساندر مک کوئین یک برند مد لوکس بریتانیایی است که توسط طراح “الکساندر مک کوئین” در سال 1992 تاسیس شد. لوگوی این برند یک جمجمه با شمشیرهای ضربدری است. این لوگو توسط طراح پیتر ساویل ساخته شد و اولین بار در مجموعه دوم مک کوئین، “پرندگان” ظاهر شد.
لوگوی Alexander McQueen ساده اما موثر است. جمجمه و شمشیرهای ضربدری نمادهای قدرتمندی هستند و طرح رنگ سیاه و سفید این لوگو را مدرن و کلاسیک می کند.
طراحی لوگوی مک کوئین ساده و فریبنده در Times New Roman تنظیم شده است که به دلیل خوانایی و سبک رسمی خود شناخته شده است.
قرار دادن “c” در “Q” ایده پتانسیل “دانه مانند” را برای رشد به برند مد مشهور بین المللی که امروز است، نشان می دهد.
5. لوگوتایپ برند Bulgari
bvlgari یک برند ایتالیایی جواهرات و کالاهای لوکس است که چندین خط تولید از جمله جواهرات، ساعت، عطر، لوازم جانبی و هتل ها را تولید و به بازار عرضه می کند.
لوگوی Bvlgari یکی از محبوب ترین و نمادین ترین لوگوهای مد است. نام بولگاری از “bulgaricus” گرفته شده است که در لاتین به معنای “بلغاری” است.
لوگوی Bvlgari از نام برند با فونت بسیار شیک و مدرن تشکیل شده است. حرف اول “B” کمی بزرگتر از بقیه حروف است که باعث ایجاد حس سلسله مراتب و اهمیت می شود. نام تجاری با یک “C” دوتایی احاطه شده است که نشان دهنده دو بنیانگذار بولگاری – کنستانتینو و پسرش سوتیریو است.
لوگوی بولگاری ساده، زیبا و به یاد ماندنی است.
من نتوانستم حروف مورد استفاده در لوگوی برند Bvlgari را پیدا کنم، که ممکن است سفارشی باشد، اما نوع نزدیک “Times Small Text” توسط Monotype است.
6. لوگوی Hollister
Hollister یک برند سبک زندگی آمریکایی است که متعلق به شرکت Abercrombie & Fitch است.
آنها در اصل این مفهوم را برای جذب مصرف کنندگان 14 تا 18 ساله با قیمتی پایین تر از برند اصلی از طریق تصویر الهام گرفته از SoCal و لباس های روزمره طراحی کردند.
از نظر مفهومی، برند مد Hollister بر اساس شخصیتی خیالی به نام John M. Hollister است، پسری که روزهای خود را با موج سواری و تفریح در ساحل سپری می کرد.
او وقتی بزرگ شد مغازه ای را در کالیفرنیا باز کرد و نام آن را به نام خودش گذاشت.
این داستان ساختگی باعث ایجاد علاقه در مردم می شود و آن را از رقبا کنار می گذارد.
لوگوی مد یک طراحی ساده و در عین حال بسیار مؤثر است که از یک پرنده و یک حرف H تشکیل شده است.
این لوگو اغلب بر روی تی شرت ها، سویشرت ها و سایر لباس های هالیستر دیده می شود.
7. لوگوی Chanel
شنل یک خانه مد فرانسوی معروف است که به دلیل “مدل لباس بالا”، پوشاک آماده و لوازم جانبی مد شناخته شده است. گابریل “کوکو” شانل این شرکت را در سال 1909 تأسیس کرد.
خود کوکو شانل لوگوی به هم پیوسته “CC” را طراحی کرد. Cهای دوتایی نشان دهنده حروف اول او هستند، اما آنها همچنین به معنای “شیک و باکلاس” هستند – دو ویژگی مترادف با نام تجاری.
لوگوی شانل یکی از شناخته شده ترین لوگوهای مد و طراحی لباس در سطح جهان است.
لوگوی شانل ساده و در عین حال شیک است، درست مانند برند مدی که نشان می دهد.
8. لوگوی نایک Nike
نایک یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی، توسعه، تولید و بازاریابی و فروش جهانی کفش، پوشاک، تجهیزات، لوازم جانبی و خدمات فعالیت دارد.
نایک “Swoosh” یک علامت تجاری شرکتی است که در سال 1971 توسط کارولین دیویدسون ایجاد شد، زمانی که او دانشجوی طراحی گرافیک در دانشگاه ایالتی پورتلند بود.
مدیران شرکت علامتی را انتخاب کردند که اکنون در سطح جهانی به عنوان Swoosh شناخته می شود و برای خدماتش 35 دلار (206 دلار در سال 2015) به او پرداخت کردند.
نایک از آن زمان به یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندها در سطح جهان تبدیل شده است.
لوگوی نایک به طور گسترده به عنوان یکی از خارق العاده ترین و مشهورترین لوگوها در نظر گرفته می شود و در برخی از نمادین ترین ساختمان های جهان از جمله خانه اپرای سیدنی به نمایش درآمده است.
همچنین در مجلات متعددی مانند Time، Forbes، Businessweek و Newsweek ظاهر شده است.
طراحی ساده و در عین حال قدرتمند Nike Swoosh آن را به یکی از تاثیرگذارترین لوگوهای مد در تاریخ تبدیل کرده است.
9. لوگوی Superdry
SuperGroup یک شرکت پوشاک بین المللی بریتانیایی و صاحب برند Superdry است. آنها در سال 2003 در چلتنهام انگلستان تاسیس شدند. مدیر عامل شرکت یوان ساترلند و بنیانگذار آن “جولیان دانکرتون” است.
سوپردری طیف وسیعی از اقلام مد، از جمله پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کفش، لوازم جانبی و لوازم خانگی را به فروش می رساند.
Superdry یکی از اولین شرکت های مد بود که به بازاریابی رسانه های اجتماعی دست یافت. آنها بیش از 12 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارند و اغلب با افراد مشهوری مانند کارا دلوین و دیوید بکهام برای تبلیغ برند خود همکاری می کنند.
Superdry یک سبک بصری بسیار متمایز دارد – لوگوی آن با یک فونت سفارشی نوشته شده است. آنها به شدت از بافت های پریشان و گرافیک های قدیمی در عکاسی و مواد بازاریابی محصول خود استفاده می کنند. این به آنها یک هویت بصری قوی می دهد که فورا قابل تشخیص است.
محصولات Superdry ترکیبی از استایل قدیمی Americana با گرافیک الهام گرفته از ژاپنی است.
10. لوگوی Levi’s Classic
Levi Strauss & Co یک شرکت پوشاک آمریکایی مشهور در جهان است. این شرکت که در سال 1853 توسط Levi Strauss تأسیس شد، بیشتر به دلیل برند شلوار جین Levi’s شناخته شده است.
در حالی که شلوار جین در سال 1873 ثبت اختراع شد، 63 سال طول کشید تا طراحی لوگوی Levi’s ساخته شود.
لوگوی Levi’s یکی از کلاسیک ترین و قابل تشخیص ترین لوگوهای مد در جهان است. زبانه قرمز ساده در جیب پشت شلوار جین Levi’s بیش از 100 سال است که نماد مد بوده است.
چیزی که لوگوی Levi’s را بسیار موفق می کند سادگی آن است. این لوگو از یک زبانه قرمز کوچک تشکیل شده است که عبارت Levi’s به رنگ سفید نوشته شده است. این طراحی مینیمال به این معنی است که می توان آن را حتی از راه دور به راحتی تشخیص داد.
لوگوی Levi’s به قدری نمادین است که مترادف با خود برند شده است. وقتی مردم به Levi’s فکر می کنند، بلافاصله به یاد لوگوی تب قرمز می افتند. این گواهی بر قدرت یک لوگوی خوب طراحی شده است.
انتخاب اسم مناسب برای لوگو طراحی لباس
یک تصمیم مهم برای لوگو انتخاب یک اسم مناسب است.
به جهت اینکه برخی از طراحان لباس موسس برند شخصی خود هستند تمایل دارند که از اسم و فامیلی خود در لوگو استفاده کنند.
در کل این اسم میتواند فامیلی، اسم کوچک یا اسم مخفف شده صاحب برند یا حتی یک اسم من درآوردی (!) باشد.
برخی از افراد نیز تمایل دارند که در انتهای اسم مورد نظر خود کلمه design به معنای طراحی را اضافه کنند. در حقیقت هیچ گونه الزامی برای این مورد وجود ندارد. هرچند عنوان کامل فارسی یا انگلیسی میتواند به صورت ساده و خوانا در پایین لوگو اضافه شود.
اگر اسم و فامیلی شما ترکیبی طولانی است میتوانید از لوگوی مونوگرام استفاده کنید. لوگوی مونوگرام درواقع طراحی یک حرف یا حروف اول اسم و فامیلی به اختصار است.
لوگوی شما میتواند فارسی یا انگلیسی طراحی شود. درصورتی که لوگوی فارسی تایپوگرافی را انتخاب کرده اید خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم: چرا لوگوی فارسی برای برندهای ایرانی مناسب است؟
استفاده از نماد تصویری
احتمالا با مشاهده انواع نمونه کارهای لوگو طراحان لباس، طراحان مد و فشن و خیاطی در وبسایت های مختلف نمادی از قیچی، نخ و سوزن و… را در ترکیب آن ها مشاهده کرده اید.
اگر علاقه ای به این نمادها در لوگوی خود ندارید هیچ اجبار و الزامی برای شما وجود ندارد.
برخی از تولیدی های پوشاک و اساسا مراکز خیاطی لوگوی خود را روی قسمتی از پارچه به نوعی حک میکنند. یا تمایل دارند اتیکت یا تگی از لوگوی خود را به تولیدات خود متصل کنند. اگر این نمادها دارای جزئیات و ظرافت زیادی باشند یا در سایز کوچکی به لوگو اضافه شده باشند موقع استفاده از آن ها در ابعاد کوچکتر با مشکل مواجه خواهند شد.
اگر شما تمایل دارید که لوگوی برند خود را روی یک اتیکت و تگ زیبا به تولیدات خود متصل کنید میتوانید از طراح بخواهید لوگوی طراحی شده را در حالت پیش نمایش روی اتیکت هم قرار دهد تا شما تصمیم بهتری بگیرید.
در اینجا اهمیت داشتن یک لوگوی فنی و اصولی مناسب خودش را بهتر نشان میدهد.
طراحی لوگو طراحی لباس در پرگرافیک
با توجه به سال ها تجربه و بهره مندی از تیم متخصص کاربلد، با افتخار میتوانیم نوید داشتن یک لوگوی خارق العاده را به شما بدهیم!
لوگو برای طراحی لباس
شما میتونید همین حالا یک لوگوی قابل ثبت، انحصاری و با قیمت مناسب از ما سفارش بدین
بسیار عالی بود ممنون
ممنون از شما
توضیحات عالی
ممنون از شما